يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
جریمه ۲۶ هزار میلیاردی بانک‌ها ابطال نشده است
جریمه ۲۶ هزار میلیاردی بانک‌ها ابطال نشده است

­دبیرکانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با تکذیب ابطال جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها از ارسال شکایت به معاون اول رئیسی خبر داد.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای محمدرضا جمشیدی با تکذیب ابطال پرداخت جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف بورسی و دولتی در تسهیلات مسکن گفت: شکایت کتبی بانک‌ها دیروز به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد. قبلا هم شکایتی به وزیر اقتصاد داده شد، اما با وجود ارسال دست نویس نامه به سازمان مالیاتی بازهم برای بانک‌ها جریمه لحاظ شد.

آقای جمشیدی اضافه کرد: پس از پیگیری ها، مخبر به خاندوزی دستور داد موضوع را بررسی کند. وزیر اقتصاد نیز به رییس سازمان مالیاتی دستور داد تا تعیین تکلیف قطعی اجراییه صادر نشود، اما اظهارات اخیر وزیر اقتصاد در این مورد، موجب تعجب بسیار شد.

این فعال حوزه بانکی ادامه داد: وزارت راه عامل اصلی کُندی ارایه تسهیلات در بخش مسکن بود. چرا که سامانه معرفی متقاضیان را در موعد مقرر راه اندازی نکرد. اساسا متقاضی هم برای دریافت تسهیلات وجود نداشت و یا به بانک‌ها معرفی نشده بود که روال ارایه تسهیلات به متقاضیان را پیگیری و اجرا کنند.

جمشیدی خواستار اعلام اسامی متقاضیان تسهیلات مسکن تا پایان سال ۱۴۰۱ از وزارت راه شد تا مراجع مالیاتی براساس آمار مستند به ارزیابی عملکرد بانک‌ها و احراز کارشناسی میزان تعهد انجام نشده، قضاوت کنند.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416