پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
برق ۳۸۰روستای سیستان‌وبلوچستان وصل شد/ فقط ۶۵ روستا باقی‌مانده‌است
برق ۳۸۰روستای سیستان‌وبلوچستان وصل شد/ فقط ۶۵ روستا باقی‌مانده‌است

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: هم اکنون وضعیت راه های ارتباطی مساعد شده و از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۳۸۰ روستا مشکلشان رفع شده و اکنون فقط ۶۵روستا باقی مانده که آن هم به زودی برق‌دار خواهد شد.

 

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: با وجود بسته بودن راه‌های ارتباطی و سخت بودن امدادرسانی، هم اکنون وضعیت مساعد شده و از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل، ۳۸۰ روستا مشکلشان رفع شده و اکنون فقط ۶۵روستا باقی مانده که آن هم به زودی برق‌دار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) افزود: تمام نیروهای عملیاتی و فنی در استان بسیج شدند تا مشکل هرچه سریعتر برطرف و مناطق سیل زده برقدار شوند.

به گفته وی، در مناطقی که امکان مانور در شبکه وجود داشته، از این طریق برق شبکه تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: با رفع انسداد جاده‌ها توسط تیم‌های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی و مهیا شدن امکان حضور تیم‌های عملیاتی صنعت برق، مسئله روستاهای باقی مانده به سرعت رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز هواشناسی، شاهد باران‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب این استان بودیم که در پی آن با طغیان رودخانه‌های فصلی انسداد مسیرها، اختلال در ترددها، آبگرفتگی معابر و خسارت به بخش های زیرساختی در نقاط مختلف رخ داد.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416