سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
ساده سازی و عدالت، 2 راهبرد مهم نظام مالیاتی در مواجهه با مودیان است
ساده سازی و عدالت، 2 راهبرد مهم نظام مالیاتی در مواجهه با مودیان است

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی را دو راهبرد مهم نظام مالیاتی در مواجهه با مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی دانست و گفت: اجرای تبصره ماده 100 نمونه بارز و عملیاتی رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

 

به گزارش اقتصادما ، به نقل ازروابط عمومی سازمان امور مالیاتی ایران، "سیدمحمدهادی سبحانیان" در نشست مشترک با اعضای اتاق اصناف ایران از حضور ده برابری مدیران و کارشناسان مالیاتی در بین اصناف و بازاریان در سال گذشته خبر داد و گفت: میزهای خدمت که در ادارات کل مالیاتی سراسر کشور برگزار می شود هم به حل و فصل بسیاری از مسائل و دغدغه های مالیاتی اصناف منجر شده و هم همگرایی نظام مالیاتی و اصناف را بیشتر کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تفاهم با اصناف را از راهبرد‌های اصلی نظام مالیاتی دانست و بیان داشت: تبصره ماده 100 نمونه بارز رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی را دو راهبرد مهم نظام مالیاتی در مواجهه با مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی دانست و گفت: اجرای تبصره ماده 100 نمونه بارز و عملیاتی رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

سبحانیان با اشاره به اینکه باید مؤدیان مالیاتی از مزایا و تسهیلات استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مطلع شوند، تصریح کرد: در راستای اجرای رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی اقداماتی از جمله اجرای تبصره ماده 100، افزایش سقف مالیات‌ها، افزایش در نصاب گروه های 1و 2 و 3، اشراف اطلاعاتی، تولید اظهارنامه برآوردی و توزیع بار مالیاتی بین همه مودیان به طور عادلانه در دستور کار سازمان امور مالیاتی است.

*رویکرد اتاق اصناف تعامل حداکثری با نظام مالیاتی است

مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اهمیت درآمدهای مالیاتی در تامین مالی دولت و توسعه و عمران کشور، تعامل، همفکری و تفاهم بین نظام مالیاتی و اصناف را رویکرد اتاق اصناف ایران دانست.

رئیس اتاق اصناف ایران با تمجید از تصمیمات شجاعانه و اقدامات بدیع در دوره تحولی نظام مالیاتی برای نزدیکی و تفاهم نظام مالیاتی با اصناف، گفت: رویکرد اتاق اصناف نیز تعامل حداکثری با نظام مالیاتی است.

صفایی، برگزاری میزهای خدمت در سراسر کشور در سال گذشته را یکی از اقدامات مهم و سازنده سازمان امور مالیاتی برای تفاهم و پاسخگویی به مودیان مالیاتی دانست و بیان داشت: میزهای خدمت بازخورد خوبی بین اصناف و اتحادیه های سراسر کشور داشته است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اجرای تبصره ماده 100 به جهات مختلف یک فرصت مناسب برای سازمان امور مالیاتی و اصناف کشور است.

وی افزایش سقف استفاده از تبصره ماده 100 تا هجده میلیارد تومان را یکی دیگر از اقدامات و تصمیمات مثبت سازمان امور مالیاتی برای همکاری با اصناف دانست و خواستار پیگیری جلسات کارشناسی برای برطرف شدن مسائل و مشکلاتی پیرامون اینتا کدها، افزایش تعداد اقساط و... شد.در این نشست، آخرین وضعیت تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه مالیاتی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تدابیر لازم برای حل و فصل آن‌ها اتخاذ شد.

منبع: شادا

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416