پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
زارع پور: نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور به اتمام رسید
زارع پور: نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور به اتمام رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تلاش دولت حل مشکلات آحاد جامعه است، گفت: نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور انجام شد.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از  خبرنگار ایرنا، عیسی زارع‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میامی اظهار کرد: در مسیر توسعه کشور، مساله روایت درست و جهاد تبیین بسیار مهم است.

وی بیان کرد: حجم کار با توجه به مشکلات از گذشته تاکنون بسیار زیاد است، اما اقدامات دولت سیزدهم در ۳۰ ماه گذشته با دولت‌های قبل قابل قیاس نیست.

وی خاطرنشان کرد: در پیش از دولت سیزدهم ۱۳ روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل بودند، اما اکنون این تعداد به ۳۹ روستا رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که منابع مالی محدود است نباید انتظار داشت که همه مشکلات حل شود.

زارع‌پور ادامه داد: سفر دور دوم رئیس جمهور به منظور اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود و در دور دوم پروژه‌های جدید کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود خیلی طرح ها در گذشته تعطیل شده بود و به مذاکره خارجی و برجام گره خورده بود اما امروز کشور به ریل توسعه و پیشرفت برگشته به طوری که رشد اقتصادی از منفی یک درصد به مثبت پنج درصد رسیده و وارد دوران شکوفایی اقتصادی شده‌ایم.

وی اضافه کرد تورم اکنون بالای ۳۰ درصد است و باید به زیر ۲۰ درصد بیاید و تلاش کنیم طبق گفته رئیس جمهور تورم تک رقمی شود.

وزیر ارتباطات گفت در حوزه این وزارتخانه تلاش شده با نخبگان جهادی به نحو شایسته‌ای کارها را انجام دهیم به طوری که در تلاش هستیم تا کل کشور را به فیبر نوری متصل کنیم.

زارع پور ادامه داد: کار فیبر نوری در ۴۵۰ شهر انجام شده و در ۲۰۰ شهر به اتمام رسیده و هفت میلیون خانوار از نعمت آن برخوردار هستند.

وی بیان کرد: تلاش داریم امسال این میزان را ۲ برابر و تا پایان دولت کل کشور را به اتمام برسانیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت پیام رسان ایتا در شهریور سال ۱۴۰۱ حدود ۲.۵ میلیون نفر کاربر داشت اما الان این میزان به ۳۰ میلیون نفر رسیده است.

زارع پور افزود: امروز دیگر مرز کشورها فیزیکی نیست بلکه پلتفرم‌ها و سکوها مرزها را شخص می‌کنند.

وی تاکید کرد: کشوری اگر دارایی دیجیتال نداشته باشد در واقع مستعمره کشورهای دیگر است و ما به داشتن این دارایی افتخار می‌کنیم.

وی آرزو کرد: روزی ایران به نقطه‌ای برسد که حتی با وجود پیام رسان‌های خارجی مردم از دارایی دیجیتال داخلی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات همچنین به سامانه دوره هوشمند اشاره کرد و گفت: این سامانه اکنون ۴۵ میلیون کاربر دارد که ۷۰ درصد خدمات را می‌توان از این سامانه دریافت کرد که اکنون ۱۰ درصد خدمات به صورت شبانه روزی رائه می‌شود.

زارع پور، همچنین به حوزه فضایی اشاره کرد و گفت در ۲.۵ سال گذشته اندازه ۱۲ سال کار شده به طوری که در آن ۱۲ سال ۱۳ پرتاب فضایی داشتیم اما این دولت تاکنون ۱۲ پرتاب انجام داده است و در واقع به اندازه سه تا دولت کار کرده است.

وی یادآور شد: ما اکنون ماهواره‌های سبک می‌فرستیم و در تلاش هستیم تا رد ماهواره‌ها و حجم را بیشتر کنیم که مسیر توسعه در این بخش در حال رونق است.

وی به مدیران دولت سیزدهم تاکید کرد که همچون سی ماه گذشته در کنار دولت برای خدمت به مردم کار کنند و از هیچ کوششی دریغ نداشته باشند و از فرصتی که برای خدمتگزاری فراهم شده شب و روز نشناسند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: مهمترین پروژه دولت سیزدهم بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب تقویت ایمان امید در جامعه است که این مهم با کار جهادی مقدور می‌شود.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416