پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
ابطال بیش از ۶ هزار کارت سوخت قاچاق در استان‌های جنوبی
ابطال بیش از ۶ هزار کارت سوخت قاچاق در استان‌های جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از شناسایی و ابطال بیش از ۶ هزار کارت سوخت مهاجر در استان‌های جنوبی خبر داد.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «سردار حسین رحیمی» امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به قاچاق سوخت میلیون‌ها لیتر سوخت از کشور گفت:  در ۱۰ روز گذشته طی دو عملیات گسترده در دو استان بوشهر و هرمزگان، بیش از سه و نیم میلیون لیتر سوخت، تحویل شرکت پالایش و پخش داده شده و حدود ۲۰ کیلومتر لوله از تانکر‌های مختلف که به دریا کشیده شده بود، جمع آوری شده است و این عملیات‌ها در استانهای جنوبی و سایر استانها استمرار خواهد یافت.

وی افزود: در بخش مبارزه با فرآورده‌های نفتی و سوخت طرح‌ها و اقدامات ویژه‌ای در استانهای جنوب شرقی کشور با هماهنگی ستاد مبارزه با کالا و ارز، استانداران این استانها و وزارت نفت در دستورکار است. هم اکنون پرونده‌ای در  پلیس امنیت اقتصادی فراجا در حال رسیدگی است که جلوی قاچاق میلیون‌ها لیتر سوخت را می‌گیرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا بیان کرد: سه هزار کارت سوخت خودروهایی که اسقاط شده بود، مدت‌ها سوخت یارانه‌ای دریافت می‌کردند که با مجموعه وزارت نفت ابطال شد. طبق بررسی‌های صورت گرفته در برخی از استان‌های جنوبی کشور حجم برداشت بنزین، ۱۰ برابر بالاتر از میزان معمولی حتی در تهران است.

سردار رحیمی با اشاره به سوخت گیری بیش از ۶ هزار کارت سوخت به صورت مهاجر در استان‌های جنوبی گفت: با هماهنگی مجموعه وزارت نفت این ۶ هزار کارت سوخت ابطال می‌شود.

وی به افرادی که کارت سوخت خود را اجاره می‌دهند هشدار داد که مسئولیت هرنوع استفاده از کارت سوخت افراد برعهده صاحب کارت است و این افراد متخلف شناخته شده و به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: بیش از ۱۵۶ شرکت مسافربری با بارنامه‌های صوری که صادر می‌کردند سوخت یارانه‌ای دریافت شده است و تا این لحظه بیش از ۱۳۲ میلیون لیتر سوخت نفت و گاز  یارانه‌ای قاچاق شده است ۶ باند بزرگ شناسایی و منهدم شدند.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416