سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
برداشت بالغ بر ۱۱ هزار تنی چای بهاره در گیلان
برداشت بالغ بر ۱۱ هزار تنی چای بهاره در گیلان

رئیس سازمان چای، از خرید بالغ بر ۱۱ هزار تنی برگ سبز چای در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان برگ سبز در یک هفته گذشته برداشت شده است.

 

حبیب جهانساز در گفت وگو با ایسنا از برداشت ۱۱ هزار و ۳۷۹ تن برگ سبز در نخستین برداشت امسال خبر داد و افزود: همچنین ۲۵۶۰ تن چای خشک در این مرحله تولید شده است و طبق پیش بینی ها به ۳۲ هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار خانوار چایکار در گیلان و مازندران برداشت برگ سبز بهاره را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: برداشت بالغ بر ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به خرید ۱۱ هزار و ۳۱۲ تنی برگ سبز درجه یک معادل ۹۹.۴ درصد، یادآور شد: ۶۷ تن معادل ۰.۶ درصد نیز برگ سبز درجه دو خریداری شده است.

جهانساز ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده در یک هفته گذشته را ۲۰۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان دانست و تاکید کرد: حدود ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط ۳۰ کارخانه چایسازی در وجه چایکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز، خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان خریداری می شود که قدرالسهم دولت و کارخانجات به ترتیب ۲۵ و ۷۵ درصد است.

رئیس سازمان چای از آمادگی ۱۵۰ کارخانه چایسازی جهت خرید برگ سبز خبر داد و گفت: در حال عقد قرارداد با ۲۰ کارخانه دیگر هستیم.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416