سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
درج اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت کفایت می‌کند
درج اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت کفایت می‌کند

یک مقام مسوول گفت: اگر مؤدیان طلا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، به سبب وب‌سرویس میان وزارت صمت و سازمان مالیاتی، نیازی به درج دوباره اطلاعات در سامانه مؤدیان نیست.

 

مهدی موحدی بک‌نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفت و گو با مهر درباره برخی از شبهات مطرح شده در خصوص ثبت صورت‌حساب الکترونیک فعالین بازار طلا و جواهر کشور اظهار کرد: در راستای تسهیل تکالیف مؤدیان مالیاتی مبنی بر الزام صدور حساب الکترونیکی، سازمان امور مالیاتی به‌تمامی مؤدیان از جمله فعالین بازار طلا و جواهر این اختیار را داده است که اطلاعات خود را تنها در یک سامانه ثبت نمایند.

وی ادامه داد: اگر در سامانه جامع تجارت صورت‌حساب الکترونیک طبق قواعد سازمان امور مالیاتی صادر بشود و این صورت‌حساب به سامانه مؤدیان منتقل بشود، دیگر عملاً نیازی برای ثبت مجدد آن از سامانه مؤدیان نخواهد بود، به بیانی ازآنجایی‌که وب‌سرویسی بین سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی برقرار شده است، بارگذاری مجدد اطلاعات نیازی نیست.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی هرگونه تخطی در خصوص عدم ثبت صورت‌حساب الکترونیکی را مساوی با جریمه دانست و گفت: درصورتی‌که مؤدی اطلاعات خود را ثبت نکند، مطابق با قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و قانون پایانه‌های فروشگاهی برای وی جرایمی در نظر گرفته می‌شود، به‌عنوان جریمه ۹ درصدی از اصل قیمت طلا یکی از موارد نادیده گرفتن ثبت اطلاعات شناخته می‌شود.

موحدی بک‌نظر در پاسخ به نگرانی طلافروشان پیرامون تغییر در مالیات پرداختی نیز اعلام کرد: مطابق با قانون مبنای محاسبه مالیات کل طلا نیست، درواقع مالیات بر مبنای حق‌العمل و اجرت محاسبه می‌شود.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416