شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
مقامات آستراخان روسیه: حضور در «ایران اکسپو» ثمربخش بود
مقامات آستراخان روسیه: حضور در «ایران اکسپو» ثمربخش بود

وزارت روابط خارجی استان آستراخان روسیه با انتشار گزارشی از حضور برخی مقامات این منطقه روسیه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو IRAN EXPO ۲۰۲۴)، مذاکرات صورت گرفته در این سفر را ثمربخش خواند.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از ایرنا، در این گزارش آمده است: مقامات دولتی و محافل بازرگانی از ۷۰ کشور جهان در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در شهر تهران حضور یافتند.
در گزارش وزارت روابط خارجی استان آستراخان روسیه از این رویداد آمده است:‌ شرکت کنندگان در این نمایشگاه، فناوری‌ها و تجهیزات جدید در صنعت غذایی، ساخت و ساز، کشاورزی، شیلات، پزشکی، مخابرات و سایر زمینه‌ها را در معرض دید عموم قرار دادند.
بر اساس این گزارش، مقامات دولتی، نمایندگان مجلس مجمع فدرال فدراسیون روسیه، دومای استان آستراخان و اتحادیه اتاق بازرگانی و صنایع آستراخان، روسای شرکت های ساختمانی و شرکت های کشاورزی، اعضای هیأت اعزامی این استان به تهران را تشکیل می‌دادند.

بر این اساس،‌اعضای هیأت نمایندگی استان آستراخان در چارچوب این نمایشگاه با هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اقتصادی «انزلی» و حسین محمدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان مذاکرات داشت.
این هیأت همچنین با روشن یکتا نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و نماینده محافل بازرگانی ایران ملاقات داشتند. طرفین برای همکاری در زمینه های کشاورزی، لجستیک، گردشگری و غیره ابراز علاقمندی کردند.

بررسی ایجاد شرکت داروسازی مشترک
در این گزارش آمده است: شرکت های ایرانی به افزایش صادرات محصولات کشاورزی روسیه و از جمله غلات از طریق استان آستراخان به جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند شده اند.
موضوع ایجاد شرکت داروسازی مشترک در منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» مورد بررسی قرار گرفت. بنابر اعلام آقای استانیسلاو سینچینکو رئیس اتحادیه «اتاق بازرگانی و صنایع آستراخان»، تمام مذاکرات انجام شده ثمربخش بود. وی اطمینان داشت که این مذاکرات باعث امضای توافقنامه های متقابل سودمند خواهد شد.
رینات آیپوف نماینده مجلس مجمع فدرال فدراسیون روسیه در پایان این سفر، ملاقات با تجار ایرانی را یکی از رویدادهای کلیدی سفر هیأت نمایندگی آستراخان به تهران توصیف کرد.
در این گزارش آمده است:‌ شرکای ایرانی به همکاری ثمربخش با استان آستراخان علاقه‌مند هستند. اجرای پروژه های اقتصادی مشترک به افزایش علاقه‌مندی به کریدور بین المللی حمل و نقل «شمال-جنوب» کمک خواهد کرد که بهره برداری کامل از ظرفیت بنادر آستراخان و صنعت کشتی سازی آن را تضمین می‌کند.
اعضای هیأت نمایندگی استان آستراخان همچنین از شرکت گروه دارویی برکت و پارک علمی فناوری بازدید به عمل آوردند و با واحدهای تولیدی آن آشنا شدند و درباره همکاری‌های مشترک مذاکره کردند.

استان آستراخان در ساحل شمالی دریای خزر و در جنوب غربی بخش اروپایی روسیه قرار دارد. این استان از سمت شرق با جمهوری قزاقستان و از جنوب با دریای خزر همسایه است و رود ولگا به عنوان پرآب ترین و مهم‌ترین منبع تأمین آب دریای خزر از این استان می‌گذرد.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416