سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
هشدار یک مقام دولتی به ۲ سایت معروف فروش مسکن
هشدار یک مقام دولتی به ۲ سایت معروف فروش مسکن

در پی تاثیر سایت‌های اینترنتی فروش مسکن بر التهابات این بازار، یک مقام وزارت راه و شهرسازی هشدار داد که دو سایت معروف فروش ملک در صورت عدم فراهم کردن احراز هویت مالک و کد پستی مسدود می‌شوند.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر همواره انتقاداتی نسبت به سایت‌ها، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های فروش ملک مطرح بوده است. بعضا گفته می‌شود در این سایت‌ها قیمت‌سازی صورت می‌گیرد و برخی افراد با درج آگهی‌های غیرواقعی قیمت مسکن را بالا می‌برند حتی عنوان می‌شود واسطه‌های ملکی در این منطقه خاص به صورت هماهنگ نسبت به افزایش نرخ‌های پیشنهادی در سایت‌ها اقدام می‌کنند.

در مقاطعی طی سال‌های اخیر نیز به دنبال نوسانات بازار مسکن، سایت‌های اینترنتی از درج قیمت منع شدند اما پس از مدتی مجدداً قیمت به آگهی‌ها برگشت.

در این زمینه، ابوالفضل نوروزی - مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی - درباره بخش املاک دو سکوی معروف اینترنتی گفته که چنانچه این دو سایت تا هفته آینده احراز هویت مالک و کد پستی ملک را فراهم نکنند، مسدود خواهند شد.

به گفته وی، بعضا دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و نسبت به درج آگهی خانه‌هایی که وجود خارجی ندارند، اقدام می‌کنند.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416