شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
رگبار باران و وزش باد امروز در بیشتر استان‌های کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
رگبار باران و وزش باد امروز در بیشتر استان‌های کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

سازمان هواشناسی امروز برای بیشتر استان‌های کشور از ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد و از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه و آغاز بارش‌ها در غالب مناطق کشور به جز نوار شرقی خبر داد.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (شنبه یکم اردیبهشت) در اردبیل، نیمه شرقی و شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی شامل برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق فارس، نیمه غربی یزد، غرب و نیمه جنوبی کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

شدت بارش‌ها امروز در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان، شمال‌شرق فارس پیش‌بینی شده است.

فردا (یکشنبه ۲ اردیبهشت) در شمال‌شرق فارس، کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات یزد به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز نوار شرقی بارش و وزش باد شدید، رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته می‌شود و گستره بارندگی به بقیه مناطق کشور کشیده خواهد شد.

طی پنج روز آینده در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در مناطقی که بارشی رخ نخواهد داد، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و کمی ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۱۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد است

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416