يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی فائو با هدف اصلاح سیستم‌های غذایی منطقه‌ای
حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی فائو با هدف اصلاح سیستم‌های غذایی منطقه‌ای

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد: ایران در تلاشی چندجانبه برای اصلاح سیستم‌های کشاورزی و غذایی در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه، هیاتی بلندپایه را به یک کنفرانس بین‌المللی بزرگ در کلمبو در سریلانکا اعزام می‌کند.

 

به گزارش اقتصادما از سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، پس از سال‌ها همه‌گیری کرونا، شرایط اضطراری تغییر اقلیم، بازارها و اقتصادهای بی‌ثبات که میلیون ها تولید کننده و مصرف کننده را تحت تاثیر قرار داده است، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو)، سی و هفتمین کنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه را به میزبانی دولت سریلانکا برگزار می کند.

کنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه، متشکل از یک جلسه وزیران می باشد که در تاریخ ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند به صورت حضوری برگزار می گردد.

همچنین، انتظار می رود که مدیر کل فائو، دکتر چو دونگیو، برای شرکت در نشست وزیران سفر کند.ریاست هیات ایرانی را علیرضا مهاجر، معاون وزیر کشاورزی در امور زراعت بر عهده دارد.

نمایندگی فائو در ایران از این هیات پشتیبانی فنی می کند.

یوباک دهوج جی سی نماینده موقت فائو در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: فائو در جمهوری اسلامی ایران ضمن تقویت تاب آوری جامعه در برابر بلایای طبیعی و اثرات تغییرات آب و هوایی در ایران، به کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی کمک می کند،"

وی افزود: مشارکت سطح بالای این کشور در این کنفرانس مهم به ماموریت فائو در ایران و در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه کمک خواهد کرد، زیرا همه کشورهای عضو فائو برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ در پی اهداف مشترک هستند، به ویژه اهداف مربوط به گرسنگی، فقر و نابرابری."اکثر موضوعات مورد بحث برای جمهوری اسلامی ایران نیز حیاتی است.

تمام مباحث نشست وزیران از جمله تأمین غذا و تغذیه در آینده، به دنبال تجارب بدست آمده از بحران‌های نامبرده؛ سرمایه گذاری و تامین مالی برای کاهش فقر و نوسازی، و تجارب موفق در زمینه صرفه جویی در آب و غذا و کاهش پسماند - در سراسر منطقه حائز اهمیت بوده و منافع مشترکی را به دنبال دارند.

ایجاد تاب آوری، حمایت از مدرن‌سازی و دیجیتالی‌سازی برای خرده‌مالک‌ها در آبزی‌پروری و دام و تحول کلی سیستم‌های کشاورزی در کشورهای منطقه نیز از موضوعات کلیدی این نشست خواهد بود.

به طور کلی برای ایران حوزه‌های محصولات زراعی، سلامت دام و حیوانات، شیلات و آبزی پروری، جنگل‌داری، مدیریت آب و تغییرات آب و هوایی دارای اولویت کلیدی هستند.

منبع: ایرنا 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416