يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
اجرای طرح حذف گاردریل‌ در معابر غرب پایتخت
اجرای طرح حذف گاردریل‌ در معابر غرب پایتخت

شهردار منطقه ۱۰ گفت: حذف گادریل‌ در معابر غرب تهران با هدف افزایش ایمنی به صورت پایلوت آغاز شد.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از ایرنا مهدی اخ‌ الصنایع روز یکشنبه پس از پایان مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران در خصوص علت برچیدن گاردریل‌ های سطح منطقه افزود: نگاه شهردار تهران در حوزه حمل و نقل این است که تا جای ممکن زوائد فیزیکی حذف شود.

به گفته وی، امنیت معابر و ایمنی شهروندان آکا در این شرایط باید افرایش پیدا کند البته گاردریل‌ ها منجر به برخی مشکلات در معابر شده و برخی اوقات در یک شبانه روز شاهد سرقت چند شاخه از آنها در سطح بزرگراه‌ها بودیم.

وی اظهار کرد: در منطقه ۱۰ به صورت پایلوت حذف گاردریل‌ ها و افرایش ایمنی معابر را به مسافت ۴۰۰ متر آغاز کرده و توانستیم بیش از ۷۰ درصد طرح را انجام دهیم که البته مسیر خروجی تونل نواب تا پل خیابان امام خمینی تا هفته آینده تمام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: همچنین یک هزار و ۶۰۰ دریچه اضافه در محور نواب داریم که باید حذف شوند و در این باره کار مطالعاتی انجام شده و در شبکه بزرگراه نواب چند اقدام بزرگ انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه جابجایی ایستگاه‌های اتوبوس از وسط بزرگراه به سمت راست کمک به افرایش ایمنی تردد شهروندان کرد، گفت: با توجه به اصلاح هندسی‌ در سطح منطقه، نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش تصادفات داشتیم.

اخ الصنایع تاکید کرد: بیشتر برنامه‌های مراسم راهپیمایی امروز در محور خیابان آزادی بود و باید ظرفیت‌های را در این محور برای هموطنان ایجاد کرد.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح منطقه برای احداث سرویس‌های بهداشتی یادآور شد: در سطح منطقه به جز سرویس بهداشتی‌های موجود، ۲۴ چشمه پرتابل دیگر ایجاد کرده‌ایم تا خدمات به مردم ارائه شود.

اخ‌الصنایع با بیان اینکه باید امکاناتی برای مردم از قبیل سرویس آب خوری مناسب فراهم کنیم، افزود: طرح جامعی را برای خیابان‌های آزادی، انقلاب و دماوند در حوزه شهرسازی دنبال می‌کنیم چون این خیابان‌ها از منظر کالبد فرهنگی اجتماعی نیاز به اقداماتی خاص دارد.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416