به گزارش اقتصادما ، عباس علیآبادی امروز در حاشیه افتتاح نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مسائل زیستمحیطی و آلودگی هوا، ما امروز ناچار هستیم به سمت برقیسازی خودروها حرکت کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما با دنیا در این زمینه همگام شدهایم، ضمن اینکه سرریز فناوری این کار میتواند در سایر صنایع اثر خود را بگذارد و محرکت مشاغل بسیار زیادی خواهد بود، البته ما در اینجا متوقف نمیشویم و به سمت هوشمند کردن خودروها پیش میرویم و امیدواریم مردم ما به زودی شاهد اتوبوسهای خودران باشند، اتوبوسهایی که از سطح بالایی از هوشمندی برخوردار هستند.
علیآبادی در تشریح اختلاف قیمت اتوبوس برقی داخلی با اتوبوسهای وارداتی از چین گفت: ما در تولید اتوبوسهای برقی داخلی مزیتهای بسیاری داریم از جمله اینکه با این تولید شغل ایجاد خواهیم کرد، ضمن اینکه معتقد هستیم قیمت تمامشده خودروهای داخلی حتما رقابتی خواهد بود و حتما ارزانتر است اما باید تیراژ را افزایش دهیم تا به حداقل قیمت برسیم، لذا به مشتریان و شهرداران مختلف میگویم که این محصول به صورت رقابتی عرضه خواهد شد و کیفی خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما به سمت صنعت هوشمند صادراتگرا هستیم بنابراین باید در این زمینه رقابتپذیر باشیم.
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تولید اتوبوس برقی باز هم واردات از چین ادامه خواهد یافت؟ گفت: ما باید ناترازی را از بین ببریم تا زمانی که تقاضا در تولید تأمین نشود، ما اجازه واردات میدهیم البته تا جایی که ارزش رقابتی برای کشور داشته باشد واردات مجاز است و واردات نیز بر اساس قانون و مقرراتی است که کشور برای آن تعیین میکند، لذا من اطمینان میدهم مشکلی از جهت تأمین نخواهیم داشت.
علیآبادی اظهار داشت: تمرکز ما روی نوآوری است و باید محصولات متعلق به خودمان را تولید کنیم و بعد از آن اولویت ما رفع گلوگاهها است.
خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس
- نصف معادن خراسان غیرفعالاند/ماشین آلات و تجهیزات عامل اصلی رکود معادن
- التهاب بیسابقه در بازار پلیمر با ثبت تورم 67.5 درصدی؛ زنگ خطر برای صنایع غذایی
- قاچاق سیگار، جای تولید داخلی را گرفت
- نهادههای بندر امام خمینی ترخیص شد/چشمانداز کاهش قیمت مرغ، تخممرغ و لبنیات
- دلارِ افسارگسیخته و صنعتِ زمینگیر؛ وقتی نوسان ارزی آخرین ضربه را وارد میکند
- شوک نوسان ارز به صنعت کاشی و سرامیک؛ کاهش 30 درصدی تولید و افت صادرات