دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در خلیج فارس از عصر سه شنبه
افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در خلیج فارس از عصر سه شنبه

سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از بعد از ظهر سه‌شنبه تا شنبه هفته آینده موجب افزایش سرعت وزش باد (بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل می‌شود.

 

به گزارش اقتصادما از سازمان هواشناسی، روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و روزهای جمعه و شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس با این شرایط جوی همراه می‌شوند.

خطر غرق‌شدن شناگران و پاره‌شدن تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌ سنگین، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های سکوهای نفتی از مخاطرات این سامانه است.

منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط همه فعالان دریایی در این وضعیت جوی توصیه شده است.

ایرنا 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416