شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
بخش دریایی پروژه «احداث خط لوله بندرعباس-لافت-گورزین»؛ اقدامی ماندگار در تکمیل نیازهای قشم
بخش دریایی پروژه «احداث خط لوله بندرعباس-لافت-گورزین»؛ اقدامی ماندگار در تکمیل نیازهای قشم

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اجرای موفق بخش دریایی پروژه «احداث خط لوله بندرعباس-لافت-گورزین»، گفت: این اقدام، یک کار مانا و ماندگار به‌منظور مقاوم‌سازی و تکمیل نیازهای آینده جزیره قشم است.

 

به گزارش اقتصادما از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، «عبدالرحمن کشوری» با اعلام اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تجربه موفقیت‌آمیزی در اجرای طرح HDD کسب کرده است، بر لزوم تسری این تجارب به سایر عرصه‌های صنعت کشور تاکید کرد.

وی در نشست کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت مهندسی و توسعه گاز، با قدردانی از فعالیت‌ها و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در پروژه‌های این شرکت، گفت: رهبر معظم انقلاب مطلب بسیار ارزنده‌ای در بحث اهمیت پدافند غیرعامل فرمودند که «تا دشمن هست، تهدید هم هست و باید هم‌ فکر و هم عمل و آمادگی متناسب دفاعی را داشته باشیم.»

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به نقش طرح‌های شرکت مهندسی و توسعه در تاب‌آوری و تداوم کارکرد گاز کشور اشاره کرد و افزود: بیشتر پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز، ماهیت پدافندی دارد و در خدمت تاب‌آوری گاز کشور و تداوم کارکرد زیرساخت‌هاست.

کشوری با اشاره به اجرای موفق بخش دریایی پروژه «احداث خط لوله بندرعباس-لافت-گورزین» موسوم به HDD، بیان‌داشت: برخی مجموعه‌ها، بخش‌هایی از فرآیندهایشان درگیر بحث پدافندی است، اما شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران جوهره مأموریتش کار پدافندی است.

وی در تشریح ویژگی‌های طرح HDD، افزود: در بحث فنی این طرح کار نوینی بود که نمونه‌اش وجود نداشت و با یک کار جهادی متمرکز، منسجم و برنامه‌ریزی‌شده کار پیش رفت و جا دارد که نمونه‌های بعدی این‌گونه کارها را از شرکت مهندسی و توسعه که پیشرو و پیشتاز است، از این پس هم مشاهده کنیم.

موضوع اصلی در حوزه پدافند غیرعامل، چیستی پروژه‌هاست

معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر نقش پدافند غیرعامل، گفت: امروز همگان می‌دانند که جایگاه پدافند غیرعامل از لایه عملیاتی بیرون آمده و وارد طرح‌های راهبردی و لایه‌های سیاست‌گذاری و لایه امنیت انرژی شده است.

وی ادامه‌داد: شاید موضوع اصلی ما در حوزه پدافند غیرعامل بر روی چیستی پروژه‌ها باشد و نه چگونگی آن. نه اینکه چگونگی مهم نیست، بلکه زمانی که شما بر روی چیستی مساله بحث نکنید و آن کار تحقق پیدا کند بدون در نظر گرفتن الزامات، هرچقدر در چگونگی کار خوب انجام دهیم، اتفاقاً میزان زاویه شما با کار، فعالیت و مأموریتتان بیشتر می‌شود.

کشوری اظهار داشت: یک کار بد را هرچقدر خوب انجام دهید از اساس بد است؛ پس در اثربخشی ما باید از لایه‌های عملیاتی به سمت لایه‌های سیاست‌گذاری و لایه‌های امنیت انرژی که بر امنیت ملی کشور اثر مستقیم دارد حرکت کنیم.

شرکت مهندسی و توسعه «پیشرو و پیشتاز» در پدافند غیرعامل

کشوری افزود: طرح‌های شرکت مهندسی و توسعه، طرح‌های راهبردی و در زمینه پدافند غیرعامل پیشتار است.

وی خاطرنشان کرد: شاید بتوانیم بگوییم، تنها مجموعه‌ای که بیشترین اطلاعات ذی‌قیمت را برای لایه‌های سیاست‌گذار و امنیت انرژی فراهم می‌کند، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است که در سطوحی بسیار فراتر از داده‌های کاربردی و عملیاتی به پیش رفته و داده‌های راهبردی تولید می کند.

ایرنا 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416