يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
مشکل تنش آبی خوزستان تا پایان سال آینده برطرف می‌شود
مشکل تنش آبی خوزستان تا پایان سال آینده برطرف می‌شود

 مدیرعامل آبفا خوزستان از افتتاح فاز اول طرح آبرسانی ۳ روستای بهبهان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم‌ تا پایان ‌نیمه دوم‌ سال آتی مشکل تنش آبی استان خوزستان را به طور کامل برطرف کنیم.

 

محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۱۳ خردادماه در مراسم افتتاحیه طرح‌ آبرسانی به ۳ روستای شهرستان بهبهان اظهار کرد: فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای قلعه دژ ۲، گنجیگان و شله‌زار زیدون امروز افتتاح شد که با اجرای این پروژه از مناطق صعب العبور کوهستانی، دیگر برای آبرسانی به این روستاها از تانکر استفاده نخواهد شد و مشکل بی آبی این روستاها پس از سالیان دراز برطرف شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در فاز اول ۱۵ کیلومتر خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و ۲  مخزن ۳۵ و ۱۶ مترمکعبی اجرا و راه‌اندازی شد که امیدواریم با تکمیل فاز دوم که شامل ۱۷ کیلومتر خط انتقال بوده و در حال اجرا است، جمعیت ۸۰۰ نفری روستاهای شله‌زار ۱ و شله‌زار ۲ از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: این پروژه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال اجرایی و در فاز اول تکمیل شده و جمعیت تحت پوشش این طرح یک هزار نفر بوده است.

کرمی نژاد تصریح کرد: به لطف خدا و با عزم راسخ دولت سیزدهم در تخصیص اعتبار و توجه ویژه به استان خوزستان، امروز با بهره‌برداری از این طرح مشکل بی آبی و کم‌ آبی بخش زیادی از روستاهای خوزستان حل شده است که در تلاش هستیم‌ تا پایان ‌نیمه دوم‌ سال آتی مشکل تنش آبی استان خوزستان را به طور کامل برطرف کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای آبرسانی به روستاهای بهبهان خاطرنشان کرد: در سال جاری آبرسانی به روستاهای قلعه دژ و گنجیگان به طول ۱۴ کیلومتر، آبرسانی به روستاهای کره سیاه به طول ۲ کیلومتر و آبرسانی به روستاهای بدلی و سیلابک به طول ۲ کیلومتر اجرا شده است و آبرسانی به روستای شله‌زار به طول ۱۷ کیلومتر، آبرسانی به مجتمع دودانگه در فاز دوم به طول ۷ کیلومتر و آبرسانی به ۲۱ روستای شهر تشان در قالب طرح محرومیت‌زدایی به طول ۱۶ کیلومتر در دست اجرا است که در تلاش هستیم در این شهرستان پروژه‌های در حال اجرا را به سرعت وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416