يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
خدمات دهی حدود ۳ هزار شناور دریایی به مسافران نوروزی مازندران
خدمات دهی حدود ۳ هزار شناور دریایی به مسافران نوروزی مازندران

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: حدود سه هزار شناور شامل جت اسکی و قایق آماده ارایه خدمات دریاگردی به مسافران نوروزی در آب‌های ساحلی این استان هستند.

به گزارش اقتصادما ، ابوطالب گرایلو معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اظهار کرد: تمامی مباحث مربوط به چگونگی ارایه خدمات، رعایت مسائل ایمنی دریا و محیط زیست پیش از اجرای طرح سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ و فعالیت کمیته خدمات حمل و نقل دریایی ماه جاری در نشستی با مسوولان مرتبط و فعالان این بخش در این اداره کل مطرح و هم اکنون تمام امکانات برای آماده سازی این تعداد شناور برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی دریا دوست در این استان فراهم شد.

طرح سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ و فعالیت کمیته خدمات حمل و نقل دریایی از ۲۵ اسفند ماه جاری اجرا و تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در اجرای این طرح، شناسایی دست کم ۴۴ شناور فروند به عنوان همیار ناجی به منظور ارتقای ایمنی تردد شناور‌ها در آب‌های زیرپوشش این اداره کل است و مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی مسوولیت دارد تا در زمان وقوع سوانح دریایی پس از تماس بدون پیش شماره ۱۵۵۰ پاسخگو باشد و به محض وقوع سوانح دریایی به حادثه دیدگان شناور‌ها خدمات ارایه دهد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: با استقرار ایستگاه رادیویی در محدوده ساحلی نشتارود شهرستان تنکابن و فعالیت مرکز کنترل ترافیک دریایی در بنادر نوشهر و فریدونکنار تماس‌های رادیویی ارتباطات به صورت خودکار انجام خواهد گرفت در پی تماس‌های رادیویی فعالیت‌های دریایی در ایام نوروز به شکل بهتری رصد می‌شود و به شکل مطلوب تری می‌توان ایستگاه‌های تفریحی و ساحلی را پوشش داد.

گرایلو به مسافران و علاقه‌مندان به گشت‌ها و تفریحات دریایی در مازندران توصیه کرد از سوار شدن در قایق‌ها و جت اسکی‌های فاقد پلاک ثبتی و امکانات و تجهیزات ایمنی بپرهیزند و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به شماره ۱۵۵۰ به مرکز جست و جو نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر گزارش دهند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416