يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
پیشنهاد اروپا به بانک‌های روسی برای جایگزینی سوئیفت
  پیشنهاد اروپا به بانک‌های روسی برای جایگزینی سوئیفت

بر اساس دستورالعمل ارائه‌شده از سوی اتحادیه اروپا، بانک‌های روسی می‌توانند از کانال‌های دیگری به غیر از سوئیفت برای ردوبدل کردن پیام‌های خود استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد ما  مهر  بر اساس دستورالعمل منتشرشده از سوی اتحادیه اروپا، این احتمال وجود دارد که این اتحادیه مجوز استفاده بانک‌های روسی از کانال‌های ارتباطی دیگر به غیر از سوئیفت برای ردوبدل کردن پیام با بانک‌های خارجی را صادر کند که از جمله این کانال‌ها فکس و ایمیل است.

دسترسی بانک‌های روسی به سوئیفت در قالب تحریم‌های اروپا علیه این کشور قطع شده و اتحادیه اروپا می‌گوید بانک‌هایی که در لیست تحریم قرار نگرفته‌اند می‌توانند از کانال‌هایی نظیر فکس و ایمیل برای انجام تراکنش با بانک‌های خارج استفاده کنند. البته به شرط آن‌که تراکنش‌های مذکور تحریم‌های اروپا را نقض نکند.

سال گذشته اتحادیه اروپا در قالب تحریم‌هایی علیه روسیه دسترسی ۱۰ بانک بزرگ این کشور به سوئیفت را قطع کرد که از جمله این بانک‌ها می‌توانند به روسِلخوزبانک، سبربانک، و وی تی بی اشاره کرد.

گفته می‌شود تحریم‌های مشابهی نیز اخیراً علیه چند بانک دیگر روسیه اعمال شده است. البته دسترسی این بانک‌ها به سوئیفت قطع نشده اما طبیعت تحریم‌های اعمال‌شده، استفاده از این پیام‌رسان بین بانکی را غیرممکن می‌کند.

 منبع مهر 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416