پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصادی از حضور دانش بنیان‌ها در بازار‌های جهانی
حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصادی از حضور دانش بنیان‌ها در بازار‌های جهانی

به گفته میرآبادی به لحاظ امکاناتی که مستقیما توسط معاونت علمی فناوری واقتصاد دانش بنیان شکل گرفته و هم با بسیج دستگاه‌های مختلف در حوزه تجارت خارجی، از ورود شرکت‌های دانش بنیان در بازر‌های جهانی حمایت می‌شود.

به گزارش اقتصادما , رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نشست کارشناسی با تحریریه تجارت خارجی درباره حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصادی ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان گفت: درمجموعه معاونت علمی کارگزارانی داریم که در حوزه‌های مختلف جغرافیایی فعالیت‌هایی را انجام داده اند و کار تجاری و بازار را می شناسند و عملا به بازار سازی کمک می کنند. یکی از نکات بسیار مهم در توسعه بازار، ارزیابی نیاز‌های بازار است.

امیر حسین میرآبادی در ادامه افزود: دومین کمکی که معاونت علمی و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات انجام میدهد، استفاده از ظرفیت شرکت‌های مدیریت صادرات است که وظفیه این شرکت‌ها  ارتباط برقرار کردن بین دارنده‌ی محصول و متقاضی محصول است.

وی همچنین درباره راهکار سوم معاونت علمی، فناوری و اقتصادی ریاست جمهوری برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات بیان کرد: مراکزی در خارج از کشور ایجاد شده که این مراکز با برگزاری نمایشگاه‌هایی به بازار سازی  و معرفی محصولات در کشور هدف کمک می‌کند.

امیر حسین میرآبادی گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصادی ریاست جمهوری ارتباط نزدیکی با وزارت خارجه دارد و در حوزه دیپلماسی اقتصادی، این ارتباط نزدیک باعث شده که از ظرفیت نمایندگی‌های خارج از کشور و رایزنان اقتصادی استفاده کنیم.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علمی و فناوری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد: از ظرفیت‌های سازمان توسعه تجارت مانند رایزنان بازرگانی و مراکزی که به کمک این سازمان شکل گرفته از صادرات شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: به طور خلاصه هم به لحاظ امکاناتی که مستقیما توسط معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان شکل گرفته و هم با بسیج دستگاه‌های مختلف در حوزه تجارت خارجی، از ورود شرکت‌های دانش بنیان در بازر‌های جهانی حمایت می‌کنیم.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416