پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
جذب سریع‌تر فارغ التحصیلان به بازار با آموزش‌های مهارتی
جذب سریع‌تر فارغ التحصیلان به بازار با آموزش‌های مهارتی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آموزش‌های مهارتی را در جذب کارجویان و فارغ التحصیلان به بازار کار موثر خواند و گفت: با اجرای طرح نخلستان، زمینه مهارت آموزی برای بیش از ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با اولویت فراگیری مهارت‌های دانش بنیان فراهم می‌شود.

به گزارش اقتصادما , غلامحسین حسینی‌نیا در خصوص برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای جهت توانمندسازی و مهارت‌افزایی جوانان و کارجویان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مهمترین متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور است که زیر مجموعه وزارت کار قرار دارد. این سازمان با تربیت نیروهای ماهر و افزایش سطح توانمندی مهارتی بستر ورود کارجویان و جوانان را به بازار کار فراهم می‌کند.

وی ضمن اشاره به وجود ۶۴۰ مرکز آموزش دولتی و بیش از ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با داشتن ۵۴۰۰ کارگاه در مراکز دولتی، بستر آموزش فارغ‌التحصیلان، ‌ کارجویان و جوانان در کشور را مهیا کرده و در حال حاضر بیش از ۱۸ گروه از مخاطبان از جمله دانشجویان، زنان سرپرست خانوار، توان‌یابان و معلولان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، زندانیان و سربازان را تحت پوشش آموزش‌های مهارتی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تلاشیم که با مهارت آموزی و مهارت افزایی در افراد آنها را آماده ورود به بازار کار کنیم زیرا امروز راه پیشرفت و موفقیت در گرفتن مدرک نیست و جوانان با داشتن مهارت سریع‌تر جذب بازار کار می شوند.

وی از طرح "نخلستان" به عنوان یکی از برنامه‌های موثر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت توسعه مهارت آموزی نام برد و گفت: با اجرای این طرح زمینه مهارت آموزی برای بیش از ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با اولویت فراگیری مهارت‌های دانش بنیان فراهم می‌شود.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416