سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
تسهیلات گمرک برای صادرات شرکت های دانش بنیان
تسهیلات گمرک برای صادرات شرکت های دانش بنیان

رئیس کل گمرک از تسهیلات ویژه گمرک به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: گمرک ایران با هدف حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان، تشریفات گمرکی ۷۰ درصد از اظهارنامه این شرکت‌ها را از مسیر سبز گمرکی انجام داده است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در یازدهمین جلسه پیگیری رفع موانع سرمایه‌گذاری که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان شرکت‌های پارک‌های علمی و فناوری و صادرکنندگان برگزار شد، افزود: شرکت های دانش بنیان در سال جاری370 میلیون دلار صادرات و ۳۰۸ میلیون دلار واردات داشته اند.
دکتر رضوانی‌فر به اهم تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله این تسهیلات شامل ارائه ضمانت نامه بانکی یکساله، رسیدگی به پرونده های اختلافات گمرکی در خارج از نوبت و انجام تشریفات گمرکی اظهارنامه های این شرکت ها در مسیر سبز گمرکی بوده است.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، انتخاب ۱۰ گمرک به عنوان گمرک اختصاصی برای انجام تشریفات گمرکی کالای این شرکت ها و بهره گیری از ظرفیت های ماده ۴۲ قانون امور گمرکی را از دیگر تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان عنوان کرد .
رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان از برنامه های اولویت دار گمرک است، گفت: تهیه دستگاه‌های آشکارساز یا ایکس‌ری از شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر مواردی است که در دستور کار گمرک برای حمایت از این شرکت ها قرار دارد.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416