جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح مهم صنعت برق استان بوشهر
آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح مهم صنعت برق استان بوشهر

با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو علاوه بر افتتاح ۱۵ طرح و پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان بوشهر با اعتباری بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد تومان، عملیات اجرایی احداث چهار طرح دیگر این صنعت نیز آغاز شد.

به گزارش اقتصادما ، صبح امروز جمعه، "آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور و "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو ضمن افتتاح رسمی کارخانه آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دستور بهره‌برداری از ۱۴ طرح صنعت آب و برق استان و همچنین آغاز عملیات اجرایی چهار طرح مهم صنعت برق بوشهر را به صورت ویدئوکنفرانسی صادر کرد.
در این سفر فاز اول طرح آبرسانی به جم، کارخانه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر و نیز کارخانه آب شیرین‌کن وحدتیه افتتاح شد.
در همین راستا و طی سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان بوشهر، "سد باغان" با هدف تامین آب شرب و صنعت و نیز بهبود اراضی کشاورزی به مساحت ۷۰۰ هکتار، تامین حقابه زیست محیطی برای شهرستان‌های جم و دشتی و نیز "سد اخند" با هدف کنترل سیلاب رودخانه و حفاظت از تاسیسات خطوط انتقال گاز و شهر سیراف، بهبود کشاورزی، تامین بخشی از آب شرب روستا‌های منطقه شهرستان عسلویه آبگیری شدند.
با توجه به اینکه اولویت دولت، توسعه و احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی است و با حمایت دولت از سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های نوین در تامین زمین متقاضیان و همچنین به منظور تامین برق مستمر و پایدار، بخش خصوصی در شهرستان دشتی، اقدام به احداث دو نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی کرده است.
احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت ماهینی و احداث خط ۶۶ کیلوولت میاندشت – رودحله،   در کنار افزایش ظرفیت و توسعه کلیدخانه پست ساحل بوشهر، افزایش ظرفیت خط ۶۶ کیلوولت برازجان ۲۳۰ – برازجان ۳، افزایش ظرفیت خط میاندشت – آبپخش، برق‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر استان بوشهر و برق‌رسانی به جزیره فارسی از دیگر طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در این سفر افتتاح شد.
جزیره فارسی یکی از جزیره‌های مهم و استراتژیک استان بوشهر در خلیج فارس و دورترین جزیره ایران است که در اطراف آن تاسیسات نفتی قرار دارند؛ این جزیره افزون بر اهمیت سیاسی، اقتصادی و موقعیت گردشگری دریایی دارای اهمیت نظامی نیز است. در این راستا و در جهت ساماندهی توسعه و بهسازی شبکه روشنایی جزیره فارسی اقدام به احداث حدود ۴۶۰۰ متر شبکه فشار ضعیف زمینی و ۱۰۴ اصله پایه تلسکوپی ۹ متری و ۴ اصله برج نوری روشنایی ۲۰ متری و نیز نصب ژنراتور شده است.
بر اساس این گزارش، شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در جهت برق‌رسانی به متقاضیان مسکن مهر بوشهر، عالیشهر و برازجان اقدام به احداث ۱۳۲۳ متر شبکه فشار ضعیف هوایی، ۴۰۲ متر شبکه فشار متوسط هوایی، ۷۴۹ متر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۳۷۹۸ متر شبکه فشار متوسط زمینی، ۲۰۰۰ متر شبکه روشنایی و ۹ پست هوایی کرده است. همچنین پایش و کنترل ۶ ایستگاه فشار قوی در مراکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای (تهیه، نصب و راه‌اندازی کلیه تجهیزات مخابراتی و اسکادا) و برق‌رسانی، توسعه، بازسازی و بهینه‌سازی شامل تهیه و تامین مصالح، حمل، ساخت، نصب  و احداث شبکه و تاسیسات جهت بهسازی پروژه برق در راستای خدمت‌رسانی به متقاضیان برق و همچنین توسعه و بهسازی و تامین برق پایدار و مطمئن در حوزه‌های مناطق مختلف شهری و روستایی استان بوشهر صورت گرفت.
با افتتاح مرکز دیسپاچینگ بوشهر، امکان اتصال ۵۰۰ پایانه راه دور و ارتباط با مرکز بالادست و پایین دست از طریق پروتکل‌های استاندارد فراهم شد. در این مرکز، نرم‌افزار‌های شبیه‌ساز آموزشی و مدیریت انرژی به کار گرفته شده و با بهره‌برداری از آن قابلیت پردازش ۳۰۰ هزار نقطه به طور همزمان میسر شده است.
این سیستم جهت انتقال دیتای ایستگاه‌ها به مراکز کنترل از تجهیزات مخابراتی فیبر نوری و کانال‌های آنالوگ و دیجیتال استفاده می‌کند و امنیت شبکه آن به تایید رسیده است.
در ادامه، عملیات احداث طرح‌های و پروژه‌هایی، چون «ورود و خروج خط ۲۳۰ کیلوولت چغادک – بوشهر در پست صنعت»، «پست منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر (دیلم)»، «خط ۲۳۰ کیلوولت دومداره منطقه ویژه شمال بوشهر» و «برق‌رسانی، توسعه، بازسازی و بهینه‌سازی شامل تهیه و تامین مصالح، حمل، ساخت، نصب و احداث شبکه و تاسیسات جهت بهسازی پروژه برق» آغاز شد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416