شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
نظارت دائم بر اجرای کشت دیم
نظارت دائم بر اجرای کشت دیم

معاون هماهنگی اجرایی ستاد فرمان امام  گفت جهش تولید در دیم زار‌ها برای ۵  سال تعریف شده است.

به گزارش  اقتصادما ، سید هاشمی گفت:  اجرای این طرح در سال اول ۶۷۰ هزار هکتار در ۶ استان، سال دوم با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در ۱۵ استان، سال ۱۴۰۱ در بیست و یک استان کار را نهایی و در سال ۱۴۰۲ با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در ۲۳ استان آنرا اجرا می‌کنیم.
وی درباره گستردگی  این طرح گفت: تاکنون در ۲۲۸ شهرستان و هزار و ۹۸ دهستان و ۱۷ هزار روستا اجرا شده و تا پایان فصل برداشت ۱۴۰۲، ۳۷۶ هزار کشاورز در ۲۳ استان خواهیم رساند.
معاون هماهنگی اجرایی ستاد فرمان امام گفت: در ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشت دیم ۱۱ نوع گونه از گندم، جو، عدس، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و کلزا کشت شده است و نظارت بر اجرای این طرح هم به عهده ستاد ملی که در وزرات جهاد کشاورزی بصورت مستمر و هر هفته دردفتر معاونت زراعی به ریاست اقای مهاجر تشکیل می شود.
سید هاشمی گفت: نظارت دایم برای اجرای این طرح در همه استان‌ها وجود دارد و سامانه‌ای هم برای اجرای این طرح بوجود امده و  ۱۰۰۰ مهندس کشاورزی  بر اجرای ان نظارت دارند و ستاد اجرایی فرمان امام هم ۴۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروزه در زمینه آموزش و ترویج، تامین بذر، سم و نظارت و بیمه محصولاتی که خسارت دیده اند   هزینه کرده است.
وی گفت: امیدواریم در تیرماه ۱۴۰۲ با برداشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از هر هکتار در اراضی دیم بتوانیم به اهدافمان برسیم .
سید هاشمی همچنین به هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی امسال ستاد اجرای فرمان امام اشاره کرد و گفت: این ستاد با اختصاص این هزینه هم به معیشت کشاورزان فقیر و هم به امنیت غذایی و هم تحقق برنامه‌های مصوب جهاد کشاورزی کمک قابل ملاحظه‌ای نموده است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416