يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
خالی کردن حساب بانکی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی
خالی کردن حساب بانکی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از یک مورد کلاهبرداری خبر داد که به بهانه برنده شدن جایزه، حساب بانکی وی خالی شده بود.

به گزارش اقتصادما ,  سرهنگ محسن محمودی گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه مرجوعه قضائی عنوان کرد که از حساب بانکی‌اش مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

وی تصریح نمود: با درخواست این شهروند بزه دیده از پلیس فتا مبنی بر شناسایی فرد کلاهبردار و در راستای احقاق حق وی بلافاصله تیمی از کارشناسان این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود:در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی ناشناس با برقراری تماس با شاکی اعلام می‌کند که در قرعه کشی یکی از اپراتور‌ها شما برنده جایزه شده اید که برای دریافت جایزه خود باید یک شماره کارت به همراه تمامی مشخصات را در اختیار ما قرار دهید.

سرهنگ محمودی بیان داشت: متاسفانه شهرونده بزه دیده با شنیدن خبر برنده شدن جایزه و با باور کردن حرف‌های فرد تماس گیرنده همه اطلاعات خواسته شده را در اختیار وی قرار می‌دهد که در این حین مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای رسیدگی به موضوع اعلامی و پس از بررسی‌های دقیق صورت گرفته فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام قضائی اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفت.

سرهنگ محمودی در ادامه از عودت وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند رسیدگی به پرونده و با توجه به اقدامات به موقع انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته تمامی ۹۴۰ میلیون ریال برداشت شده غیرمجاز به حساب شاکی بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه شهروندان در رابطه با این نوع کلاهبرداری‌ها آگاه باشند، گفت: کلاهبرداران با افزایش حس کنجکاوی و اشتیاق مخاطبان و ایجاد ارتباط با استفاده از روش‌های مختلف فریب دهنده، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و در پایان فرد قربانی متوجه می‌شود از جایزه خبری نیست و بازنده اصلی کسی جز خود شاکی نیست.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از هموطنان خواست: برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها به پیامک‌ها و تماس‌هایی باعنوان برنده شدن جایزه اعتنایی ننمایند و به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب‌بانکی و سایراطلاعات شخصی خود را دراختیار دیگران قرار ندهند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416