شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
پیش‌بینی بارش باران از یکشنبه در ۹ استان
 پیش‌بینی بارش باران از یکشنبه در ۹ استان

سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی سطح زرد از فردا (یکشنبه) برای ۹ استان از جمله فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد، از شروع بارش‌ها همراه با وزش باد شدید خبر داد.

به گزارش اقتصاد ما سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از فردا به کشور و فعالیت آن تا روز سه‌شنبه خبر داد و اعلام‌کرد: در پی فعالیت این سامانه شروع بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همراه با احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

بر این اساس فردا در شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و روز دوشنبه در فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی بارندگی خواهیم داشت.

روز سه شنبه نیز در یزد، شمال شرق فارس، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش انتظار می رود.

اثر مخاطره نیز احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر به‌طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ اعلام شده است.

هواشناسی به عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آب‌روها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و انجام تمهیدات دیگر به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه‌ها و کشت های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ توصیه کرد.

منبع: ایرنا 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416