شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
تعداد ناوگان هلی‌کوپتری غیرنظامی کشور به ۱۲۱ فروند رسید
 تعداد ناوگان هلی‌کوپتری غیرنظامی کشور به ۱۲۱ فروند رسید

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به جهش فوق‌العاده در حوزه ناوگان هلی کوپتری، گفت: ۱۲۱ بالگرد در بخش غیرنظامی اعم از اورژانس، حوزه امداد و نجات امداد جاده‌ای و در مناطق غیر برخوردار کشور فعال است.

به گزارش اقتصاد ما «محمد محمدی بخش» با اشاره به راهبردهای چهارگانه دولت برای توسعه ناوگان هوایی، افزود: علاوه بر توسعه ناوگان مسافری، برنامه توسعه و ثبت ناوگان هلیکوپتری نیز در دستور کار است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با توضیح اینکه مسیر بازگشت هواپیماهای زمینگیر و نهضت تامین و تعمیر قطعات در داخل در هر دو بخش مسافری و هلیکوپتری دنبال می‌شود، ادامه‌داد: با استفاده از همین راهبرد، اکنون ۱۷۵ فروند هواپیمای مسافری فعال اس و در حوزه ناوگان هلی کوپتری جهش فوق العاده‌ای داشتیم تا جایی که ۱۲۱ هلیکوپتر در بخش غیرنظامی اعم از اورژانس، حوزه امداد و نجات امداد جاده‌ای و در مناطق غیر برخوردار کشور فعال است.

معاون وزیر راه وشهرسازی اضافه‌کرد: ثبت «بالگرد ۴۱۲» در مجموعه هلال احمر به سیویل (غیرنظامی) توسط سازمان هواپیمایی کشوری، بیانگر موفقیت در حوزه توسعه ناوگان هلیکوپتری و ارتقای چشمگیر سطح علمی در این بخش است.

وی بیان‌داشت: این امر در افزایش ایمنی موثر خواهد بود و اطمینان تیم پروازی برای انجام پروازها را افزایش خواهد داد.

به گفته محمدی بخش، هرچقدر سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه ناوگان هلیکوپتری افزایش یافته و بالگرد به ناوگان ملحق شود خدمات رسانی به مردم با ایمنی افزون تری همراه خواهد شد؛ این درحالی است که هم اکنون تعداد ناوگان هلی کوپتری نیز مناسب تقاضا نیست و در این قسمت نیز همچون خش مسافری کمبود وجود دارد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان‌کرد: رشد متوازنی در حال رخ دادن است و در مدت کوتاهی کمیت ناوگان را به عدد قابل توجهی خواهیم رساند؛ این مهم هم از طریق واردات و هم بازگشت پرنده ها به چرخه انجام خواهد شد.

دولت سیزدهم از طریق راهبردهای چهارگانه از جمله «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی، درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی اعم از ناوگان مسافری و هلی‌کوپتری است

منبع ایرنا 

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416