شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
رشد ۲/۷ درصدی بهره‌وری کشور در دو سال گذشته
رشد ۲/۷ درصدی بهره‌وری کشور در دو سال گذشته

رئیس سازمان بهره وری شاخص‌های رشد اقتصادی را رشد سرمایه‌گذاری، نیروی کار و بهره‌وری دانست و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری در برنامه ششم توسعه تکلیف ۲۱ درصدی داشتیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ فقط ۰/۴ درصد محقق شده است

به گزارش اقتصاد ما، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی، مزیت‌های نسبی استان‌ها را عمده‌ترین عامل تحقق بهره‌وری ذکر کرد و گفت: طی دو سال گذشته رشد اقتصادی کشور چهار درصد و رشد بهره‌وری ۲/۷ درصد افزایش داشته است.

میر سامان پیشوائی با اشاره به اینکه ساختار بهره‌وری متحول نشود، تحقق توسعه کشور دشوار می‌شود، افزود: یکی از مشکلات کشور، عدم اختصاص بودجه برای افزایش بهره‌وری است.

وی یادآور شد: ساختار بهره‌وری معیوب است، البته نقش عمده حکمرانی در حوزه بهره‌وری، به‌صرفه‌کردن بهره‌وری است که بهبود آن به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه در آموزش، تخصص و مهارت نیروی کار مشکل داریم و سلامت نظام اداری هم برای ما غیرقابل چشم‌پوشی است، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی راهبردی‌ترین مسئله کشور است. در دهه ۹۰ سال‌های تلخی را تجربه کردیم و در طول برنامه ششم توسعه تنها یک درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی محقق شد.

پیشوائی شاخص‌های رشد اقتصادی را رشد سرمایه‌گذاری، نیروی کار و بهره‌وری دانست و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری در برنامه ششم توسعه تکلیف ۲۱ درصدی داشتیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ فقط ۰/۴ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه قرار داریم، بیان کرد: باید بازنگری نسبت به حوزه بهره‌وری در کشور انجام شود و یکی از موضوعات مهم در این حوزه استان‌ها و مزیت‌های استانی است.

افزایش بهره‌وری موجب تحرک بخش‌های اقتصادی این استان شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در دولت سیزدهم، اولویت است، گفت: همت مدیران در این خصوص موجب تحرک و پویایی بیشتر در بخش‌های مختلف اقتصادی استان شده، با این حال، به وضع موجود راضی نیستیم و باید تلاش‌های خود را در این حوزه افزایش دهیم.

عابدین خرّم نیروی انسانی را مهم‌ترین مسئله در حوزه بهره‌وری عنوان و اظهار کرد: باید شمار نیرو‌های متخصص، کارآمد و معتقد به پاسخگویی و کارآفرینی را در بدنه بخش‌های دولتی و خصوصی تقویت کنیم.

وی تشویق، ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران را از دیگر اولویت‌های استان در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هیچ مسئله‌ای نباید باعث خروج سرمایه‌گذار از استان شود و همه مسئولان و فرمانداران باید امکانات و تسهیلات لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416