شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
توسعه مهارت‌آموزی در کشور برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
توسعه مهارت‌آموزی در کشور برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در تشریح برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۳ گفت: مهارت افزایی برای دانشجویان به میزان ۵۰ هزار نفر/دوره، برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها به میزان ۱۷ هزار نفر/دوره و مهارت افزایی برای ۱۵۰ هزار دانش‌آموز جزو مهم‌ترین طرح‌های توسعه مهارت‌آموزی در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است.

 

به گزارش اقتصادما به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهرداد عظیمی» در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این سازمان توانسته در یک سال گذشته ۹۹.۶۶ درصد از برنامه‌های خود را محقق کند، درباره برنامه‌هایی که این سازمان در سال پیش رو دارد گفت: یکی از طرح‌های مهمی که در سازمان فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود، طرح توسعه مهارت‌آموزی است. در همین راستا برنامه توسعه آموزش کارکنان بنگاه‌های اقتصادی (تاک)، آموزش و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای ۱۲۴۰ نفر هیات مدیره و ۱۶۰ هزار نفر کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه، ۱۰۷ هزار نفر سایر بنگاه‌های اقتصادی را در برنامه دارد. قدم بعدی که برای توسعه این هدف برداشته خواهد شد نیز الزام شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حضور در طرح است.

وی افزود: هفت برنامه دیگر سازمان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ این است که صدور و تمدید مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته باشد و از ۳ هزار مجوز در مدت یک سال به ۳ هزار و ۳۰۰ مجوز برسد. صدور و تمدید مجوز مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی از یک هزار مجوز به یک هزار و ۵۰۰ مجوز برسد و رشد ۵۰ درصدی داشته باشد.

عظیمی اعلام کرد افزایش ۱۵ درصدی آموزش مهارتی توسط بخش دولتی، افزایش ۱۰ درصدی سنجش مهارت آموختگان، افزایش ۱۵ درصدی صدور گواهی نامه مهارت از دیگر برنامه‌های این سازمان برای سال ۱۴۰۳ است. بازآموزی مربیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد اقدام جدیدی است که این سازمان امسال آن را به مرحله اجرا درخواهد آورد. در یک سال پیش رو ۶ هزار و ۵۰۰ مربی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دوره بازآموزی را خواهند گذراند.

معاون وزیرتعاون درباره درآمدهای اختصاصی این سازمان گفت: درآمد اختصاصی سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم نسبت به دولت دوازدهم رشد ۲۱۰ درصدی داشته است.

اشتراک گذاری:

تبلیغات شما با ما

0996-6264416